DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI CYFROWEJ STRONY INTERNETOWEJ

Zespołu Szkól w Zembrzycach

 

PODMIOT:

Zespół Szkół w Zembrzycach

Adres korespondencyjny: Zembrzyce 490, 34 - 210 Zembrzyce

Telefon +48 338746653

E-mail: sekretariat@zszembrzyce.edugle.pl

  

Zespół Szkół w Zembrzycach zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej: zszembrzyce.superszkolna.pl

Data publikacji strony internetowej: 6.03.2013 r.

Data ostatniej istotnej aktualizacji strony: 1.05.2021 r.

Status pod względem zgodności z ustawą

Treści lub funkcje niedostępne:

  • niektóre zdjęcia nie posiadają prawidłowego opisu lub nie posiadają go wcale
  • niektóre filmy nie posiadają napisów.
  • zamieszczone informacje są w postaci artykułów lub załączników, które nie są dostępne cyfrowo w całości, bo zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej lub nie są wykorzystywane do realizacji bieżących zadań

Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki. Strona https://zszembrzyce.superszkolna.pl/ posiada następujące ułatwienia:

  • niektóre zdjęcia nie posiadają prawidłowego opisu lub nie posiadają go wcale
  • niektóre filmy nie posiadają napisów.
  • zamieszczone informacje są w postaci artykułów lub załączników, które nie są dostępne cyfrowo w całości, bo zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej lub nie są wykorzystywane do realizacji bieżących zadań.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt.

Osobą kontaktową jest Elżbieta Fidelus adres
e-mail: sekretariat@zszembrzyce.edugle.pl
tel. 33 8746653

Data sporządzenia deklaracji
Deklarację sporządzono dnia 28 marca 2025 r. na podstawie samooceny.

 

Informacja zwrotna

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

 

Postępowanie odwoławcze

W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej.

Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

DOSTĘPNOŚĆ ARCHITEKTONICZNA

Budynek Zespołu Szkół w Zembrzycach

Budynek: Zespół Szkół w Zembrzycach, 34-210 Zembrzyce 490

Budynek Zespołu Szkół w Zembrzycach składa się z dwóch skrzydeł oznakowanych jako A i B, jest w niewielkiej części dostosowany dla osób niepełnosprawnych. Do budynku prowadzą dwa główne wejścia od strony wschodniej wejście do skrzydła B gdzie mieści się przedszkole do niego prowadzą schody oraz przystosowana dla wózków pochylnia. Drugie wejście od strony południowej do skrzydła A gdzie mieści się Szkoła Podstawowa nie posiada ono pochylni i platform do transportu wózka. Sekretariat znajduje się po lewej stronie przy wejściu głównym do Szkoły Podstawowej. Budynek składa się z trzech kondygnacji, posiada odpowiednio szerokie drzwi wejściowe. Schody w środku budynku nie są dostosowane do transportu wózka. Toaleta dla osób niepełnosprawnych znajduje się na parterze przedszkola. Przed budynkiem wydzielone jest  miejsce postojowe dla osób niepełnosprawnych znajduje się ono od strony głównego wejścia do Szkoły Podstawowej.

Dostosowanie wejść do budynków

Wejście do Przedszkola - do niego prowadzą schody oraz przystosowana dla wózków pochylnia. Wejście do Szkoły Podstawowej - do niego prowadzą schody, nie posiada ono pochylni i platform do transportu wózka. Dwa wejścia na poziomie hali sportowej – wejście od strony południowej na tym samym poziomie bez progów, schodów -można łatwo dostać się do tej części szkoły natomiast wejście od strony północnej - do niego prowadzą schody, nie posiada ono pochylni i platform do transportu wózka. Wejście od strony kotłowni - do niego prowadzą schody, nie posiada ono pochylni i platform do transportu wózka. Wejście od strony kuchni - do niego prowadzą schody, nie posiada ono pochylni i platform do transportu wózka.

 Dostosowanie korytarzy

Szkoła Podstawowa mieści się  w dwóch skrzydłach budynku Zespołu Szkół w Zembrzycach  A i B. W części A budynku istnieją trzy kondygnacje: - piwnice gdzie znajdują się: szatnie dla uczniów, szatnie do zajęć wychowania fizycznego, toalety, świetlica, magazyny sprzętu sportowego, gabinet nauczycieli wychowania fizycznego oraz kotłownia. Pomieszczenia połączone są korytarzem, który prowadzi do hali sportowej. - parter – na którym bezpośrednio przy głównym wejściu znajduje się sekretariat, gabinety dyrektora oraz zastępcy dyrektora, toalety dla personelu, kuchnia oraz stołówka; pomieszczenia połączone są korytarzem - piętro – na którym znajdują się  5 sal lekcyjnych dla uczniów Szkoły Podstawowej, toalety, pomieszczenia połączone są korytarzem. W części B budynku istnieją trzy kondygnacje: - na parterze znajduje się Przedszkole, na poziomie Przedszkola znajduje się 5 pomieszczeń do prowadzenia zajęć, toalety oraz zlokalizowana jest toaleta przystosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych. Pomieszczenia połączone są korytarzem. Znajduje się tam również sala do zajęć z gimnastyki , 2 szatnie i pomieszczenie socjalne. Do sali zajęć gimnastyki prowadzą schody, nie posiadają one platform do transportu wózka. - na piętrze znajdują się sale lekcyjne dla uczniów Szkoły Podstawowej, pokój nauczycielski oraz toalety, pomieszczenia połączone są korytarzem do części sal lekcyjnych z korytarza głównego prowadzą schody, nie posiadają one platform do transportu wózka.- na II piętrze znajdują się sale lekcyjne, biblioteka oraz gabinet profilaktyki zdrowotnej, pomieszczenia połączone są korytarzem z którego prowadza schody, nie posiadają one platform do transportu wózka. Kondygnacje połączone ze sobą klatką schodową. Budynek nie posiada platform do transportu wózka, nie posiada windy.

 Dostosowanie schodów

W przypadku potrzeby załatwienia sprawy przez osobę ze szczególnymi potrzebami na piętrze, pracownik szkoły schodzi do petenta.

Dostosowanie wind

Budynek nie posiada wind.

Dostępność pochylni

Przy wejściu do przedszkola znajduje się pochylnia i jest możliwość transportu wózka. Wejście do hali sportowej nie posiada barier komunikacyjnych.

Dostępność platform

Budynek nie posiada platform.

Dostępność informacji głosowych

Budynek nie posiada głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osób niewidomych i słabo widzących.

Dostępność pętli indukcyjnych

Budynek nie posiada pętli indukcyjnych.

Dostosowanie parkingów

Wydzielone miejsce postojowe dla osób niepełnosprawnych znajduje się od strony głównego wejścia do Szkoły Podstawowej . Znajduje się w pobliżu wejścia do hali sportowej na tym samym poziomie bez progów, schodów itp. Można łatwo dostać się do tej części szkoły.

 Prawo wstępu z psem asystującym

Zgodnie z Ustawą z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych osoba niepełnosprawna wraz z psem asystującym ma prawo wstępu na teren szkoły. Warunkiem wejścia na teren budynku z psem asystującym jest wyposażenie psa asystującego w uprząż oraz posiadanie przez osobę niepełnosprawną certyfikatu potwierdzającego status psa asystującego i zaświadczenia o wykonaniu wymaganych szczepień weterynaryjnych.

Dostępność tłumacza języka migowego

Brak możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego.